Starostwo Powiatowe w Wągrowcu
Drukuj artykuł
Zamknij okno
Informacje » Archiwum

Informacja o obowiązującej od 1 stycznia 2007r. ustawy z dnia 8 września 2006r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym


Dot. systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne
  

W związku z wejściem w życie od 1 stycznia 2007r. ustawy z dnia 8 września 2006r.  o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz. U. z 2006 r. nr 191 poz. 1410)  i zgodnie z art. 15 ust. 1 cytowanej ustawy, jednostkami współpracującymi z systemem są służby ustawowo powołane do niesienia pomocy osobom w stanie nagłego zagrożenia zdrowotnego, w szczególności: jednostki organizacyjne Państwowej Straży Pożarnej, ochrony przeciw-pożarowej włączone do krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego, podmioty o których mowa w art. 55 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 18 stycznia 1996 r. o kulturze fizycznej (Dz. U. z 2001 r. Nr 81, poz. 889 ze zm.), inne jednostki podległe lub nadzorowane przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych i Ministra Obrony Narodowej. Jednostki określone w  art. 15 ust.1 ustawy są wpisywane do rejestru z urzędu.

Jednostkami współpracującymi z systemem mogą być także, na podstawie art. 15 ust.2 ustawy, społeczne organizacje ratownicze, które w ramach swoich zadań ustawowych lub statutowych są obowiązane do niesienia pomocy osobom w stanie nagłego zagrożenia zdrowotnego, pod warunkiem uzyskania wpisu do rejestru jednostek współpracujących z systemem.

W związku z powyższym konieczne jest złożenie przez jednostki, o których mowa w art. 15 ust.2 ustawy wniosku o wpis do rejestru jednostek współpracujących z systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne.

Jednostki wpisywane do rejestru na podstawie złożonego wniosku powinny podać następujące dane:
-         nazwę, siedzibę i adres jednostki,
-         obszar działania jednostki,
-         liczbę ratowników posiadających ważne zaświadczenia o ukończeniu kursu i uzyskaniu tytułu ratownika,
-         wykaz wyposażenia jakim dysponuje jednostka,
-         maksymalny czas dotarcia ratowników tej jednostki na miejsce zdarzenia,
-         numery telefonów kontaktowych

Wpis do rejestru jednostek współpracujących  z systemem uzyskuje się po złożeniu przez te jednostki wniosku i wydaniu przez Wojewodę decyzji o takim wpisie. 

            Dla jednostek, które zostaną wpisane do systemu, istnieje obowiązek na podstawie  art. 17 ust. 2 pkt 3 cytowanej ustawy, powiadamiania Wojewody o utracie ważności zaświadczenia o ukończeniu kursu i uzyskaniu tytułu ratownika.

Redaktor: Dariusz Trojanowski Źródło: Dariusz Trojanowski
Utworzony: 2007-01-03 12:39:36 Ostatnia zmiana: 2007-01-03 12:50:47