Regulacja stanu prawnego dla osób prawnych
Podstawa prawna: art. 71, 72, 203 – 211 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tj. z 2010 roku, Dz. U. nr 102, poz. 651)
I. WYMAGANE DOKUMENTY:
1. Wniosek o regulację stanu prawnego gruntu pozostającego w użytkowaniu wnioskodawcy 2. Wypisy i wyrysy z operatu ewidencji gruntów 3. Operat szacunkowy 4. Dokumenty potwierdzające własność budynków – oświadczenie prezesa i głównego księgowego 5. W przypadku spółdzielni – uchwała Walnego Zgromadzenia w przedmiocie nabycia gruntów Skarbu Państwa 6. Oryginał wyciągu z rejestru sądowego 7. Kserokopia statutu spółdzielni 8. Pełnomocnictwo osób uprawnionych do zawarcia umowy notarialnej
II. OSOBY UPRAWNIONE
Spółdzielnie, kółka rolnicze, PKP, Energetyka i inne osoby prawne użytkujące grunty Skarbu Państwa bez tytułu prawnego
III. OPŁATY
I opłata roczna w wysokości 15% do 25%
Następne opłaty roczne 1% - na cele mieszkaniowe, pod garażami i rolne 3%- na inne cele
IV. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Do 30 dni - przy pełnej dokumentacji
V. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA
Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami, pokój nr 3 Telefon kontaktowy: (0 prefix 67) 268-05-42
VI. TRYB ODWOŁAWCZY nie ma |