Kierownik Wydziału - Elżbieta Gaertner pokój nr 203 tel. 067 2680-530
Wydział Organizacyjny zapewnia poprzez Biuro Rady obsługę administracyjną Rady Powiatu, Komisji Rady i Zarządu. Zapewnia również sprawną organizację i funkcjonowanie Starostwa, organizację przyjmowania obywateli w sprawie skarg i wniosków, załatwianie spraw kadrowych i szkoleniowych pracowników.
Do podstawowych zadań Wydziału Organizacyjnego należy w szczególności:
I. Z zakresu zadań Biura Rady:
1. Gromadzenie i przygotowywanie materiałów niezbędnych dla pracy Rady i Komisji. 2. Przygotowywanie materiałów na posiedzenia Rady i Komisji. 3. Protokołowanie obrad Rady i posiedzeń Zarządu. 4. Prowadzenie rejestru: a) uchwał Rady Powiatu, b) uchwał Zarządu Powiatu, c) wniosków Komisji i radnych, d) interpelacji i zapytań radnych. 5. Przekazywanie do realizacji odpisów uchwał Rady, wniosków Komisji i interpelacji radnych zainteresowanym kierownikom Wydziałów oraz czuwanie nad terminowym ich załatwieniem. 6. Przedkładanie organom nadzoru uchwał Rady. 7. Udzielanie pomocy radnym w wypełnianiu obowiązków radnego. 8. Prowadzenie rejestru jednostek organizacyjnych Powiatu. 9. Obsługa posiedzeń Zarządu. 10.Przekazywanie materiałów do opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego. 11.Współpraca z mediami. 12.Współorganizowanie na terenie Powiatu imprez promocyjnych, okolicznościowych, obchodów rocznic, świąt itp. 13. Współdziałanie w pracach związanych z promocją Powiatu i współpracą zagraniczną. 14. Redagowanie pism okolicznościowych w imieniu Starosty.
II. Z zakresu innych zadań:
1. Opracowywanie projektu Statutu Powiatu i jego nowelizacji. 2. Opracowywanie projektów Regulaminu Organizacyjnego i Regulaminu Pracy Starostwa oraz kontrola ich realizacji. 3. Inicjowanie działań usprawniających formy i metody pracy Starostwa. 4. Wdrażanie i nadzorowanie stosowania instrukcji kancelaryjnej, archiwalnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt. 5. Prowadzenie zbioru upoważnień do załatwiania spraw w imieniu Starosty. 6. Prowadzenie zbioru porozumień spraw powierzonych innym jednostkom. 7. Udział w negocjowaniu warunków umów i porozumień zawieranych przez Powiat. 8. Podejmowanie czynności w zakresie postępowania egzekucyjnego. 9. Prowadzenie kancelarii tajnej. 10.Prowadzenie rejestru skarg i wniosków, opracowywanie analiz. 11.Przyjmowanie interesantów zgłaszających skargi i wnioski oraz organizowanie kontaktów ze Starostą i Wicestarostą. 12.Prowadzenie i przechowywanie dokumentacji, dotyczącej zawieranych przez Starostę ponadzakładowych układów zbiorowych pracy. 13.Prowadzenie akt i spraw osobowych pracowników Starostwa i kierowników jednostek organizacyjnych powoływanych przez Zarząd Powiatu. 14.Prowadzenie spraw socjalnych pracowników. 15.Koordynacja szkoleń, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników. 16.Planowanie i realizacja wydatków osobowych Starostwa. 17.Administrowanie budynkami Starostwa oraz ich wyposażeniem. 18.Zabezpieczenie przestrzegania w Starostwie przepisów dotyczących porządku, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej. 19.Prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo – technicznym oraz konserwacją wyposażenia Starostwa. 20.Zabezpieczenie mienia Starostwa. 21.Załatwianie całokształtu spraw związanych z pieczęciami urzędowymi, nagłówkowymi i tablicami. 22.Gospodarowanie taborem samochodowym. 23.Wdrażanie postępu technicznego w pracy Starostwa. 24.Zapewnienie informacji wizualnej dla interesantów. 25.Prowadzenie biblioteki oraz archiwum Starostwa. 26.Zabezpieczenie łączności telefonicznej, telefaksowej i alarmowej. 27.Wykonywanie obsługi kancelaryjnej Starostwa. 28.Udzielanie zamówień zgodnie z ustawą „Prawo zamówień publicznych” oraz nadzór nad przestrzeganiem obowiązujących w tym zakresie przepisów. 29.Obsługa informatyczna Starostwa. 30.Wykonywanie zadań związanych z wyborami. 31.Obsługa Biuletynu Informacji Publicznej. 32.Opracowywanie i rozpowszechnianie materiałów promocyjno-informacyjnych o Powiecie. 33.Obsługa strony internetowej Powiatu. 34.Prowadzenie ewidencji mienia Powiatu. 35.Zawieranie umów na wynajem lokali, będących własnością Powiatu. 36.Wystawianie faktur najemcom lokali, oraz faktur za współudział w kosztach. 37.Opracowywanie projektu budżetu Powiatu oraz dokonywanie analiz z jego wykonania. 38.Prowadzenie centralnego rejestru wszystkich umów zawieranych przez Zarząd Powiatu. 39.Nadzór nad ubezpieczeniem mienia Powiatu. 40.Prowadzenie Punktu Obsługi Interesantów. |