Starostwo Powiatowe w Wągrowcu
Drukuj artykuł
Zamknij okno
Powiat » Załatwianie spraw w Starostwie » Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Powiatowy Rzecznik Konsumentów


Zbigniew Byczyński
pokój nr 7
tel. 067 2680-516
fax.: 0-67 26-27-888
e-mail: rzecznikkonsumenta@wagrowiec.pl

Mieszkańcy Powiatu Wągrowieckiego mogą zgłaszać się do Powiatowego Rzecznika Konsumentów w następujące dni:

poniedziałek      8:00 – 16:00
środa                  7:30 – 14:30
piątek                  7:30 – 14:30

* w każdy inny dzień tygodnia po uprzednim umówieniu spotkania

Powiatowy Rzecznik Konsumentów wykonuje zadania w zakresie ochrony praw konsumentów. Do podstawowych zadań Rzecznika należy w szczególności:

1. Zapewnienie konsumentom poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony ich interesów w sprawach dotyczących: umów sprzedaży, składania reklamacji na wyroby i usługi dotknięte wadą, w ramach niezgodności towaru z umową lub gwarancji.

2. Wytaczanie powództw na rzecz konsumentów oraz wstępowanie za ich zgodą do toczącego się postępowania w sprawach ochrony interesów konsumenta,

3. Prowadzenie mediacji między konsumentem, a sprzedawcą z wykorzystaniem w sprawach spornych sądów konsumenckich, działających przy jednostkach Inspekcji Handlowej.

4. Prowadzenie edukacji konsumenckiej.

5. Składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w okresie ochrony praw konsumentów.

6. Współdziałanie z delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z Inspekcją Handlową oraz organizacjami, do których zadań statutowych należy ochrona interesów konsumentów.


Proponowany wzór wniosku o rozpatrzenie sprawy przez Rzecznika do pobrania poniżej.

Załączone dokumenty
  wzór wniosku o rozpatrzenie sprawy przez Rzecznika (21.6kB)        
Redaktor: Kinga Basiura Źródło: Kinga Basiura
Utworzony: 2009-07-14 13:13:54 Ostatnia zmiana: 2009-07-22 11:41:52