Zbigniew Byczyński pokój nr 7 tel. 067 2680-516 fax.: 0-67 26-27-888 e-mail: rzecznikkonsumenta@wagrowiec.pl
Mieszkańcy Powiatu Wągrowieckiego mogą zgłaszać się do Powiatowego Rzecznika Konsumentów w następujące dni:
poniedziałek 8:00 – 16:00 środa 7:30 – 14:30 piątek 7:30 – 14:30
* w każdy inny dzień tygodnia po uprzednim umówieniu spotkania
Powiatowy Rzecznik Konsumentów wykonuje zadania w zakresie ochrony praw konsumentów. Do podstawowych zadań Rzecznika należy w szczególności:
1. Zapewnienie konsumentom poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony ich interesów w sprawach dotyczących: umów sprzedaży, składania reklamacji na wyroby i usługi dotknięte wadą, w ramach niezgodności towaru z umową lub gwarancji.
2. Wytaczanie powództw na rzecz konsumentów oraz wstępowanie za ich zgodą do toczącego się postępowania w sprawach ochrony interesów konsumenta,
3. Prowadzenie mediacji między konsumentem, a sprzedawcą z wykorzystaniem w sprawach spornych sądów konsumenckich, działających przy jednostkach Inspekcji Handlowej.
4. Prowadzenie edukacji konsumenckiej.
5. Składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w okresie ochrony praw konsumentów.
6. Współdziałanie z delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z Inspekcją Handlową oraz organizacjami, do których zadań statutowych należy ochrona interesów konsumentów.
Proponowany wzór wniosku o rozpatrzenie sprawy przez Rzecznika do pobrania poniżej.
|