Wyszukaj:
Starostwo Powiatowe w Wągrowcu
Strona główna
Najnowsze artykuły
Mapa biuletynu
Twoje sprawy
  Powiat - informacje ogólne
•  Rys historyczny
•  Charakterystyka ogólna
•  Dane statystyczne
•  Status Prawny
•  Zakres działania i zadania Powiatu
  Władze Powiatu
•  Władze Powiatu - organy Powiatu
  Działalność organów Powiatu
•  Rada Powiatu
•  Zarząd Powiatu
•  Informator Rady Powiatu Wągrowieckiego
  Starosta
•  Status prawny
  Powiatowe jednostki organizacyjne
•  Służby, inspekcje i straże
•  Jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego
•  Jednostki organizacyjne posiadające status powiatowych osób prawnych
•  Instytucje znajdujące się w budynku Starostwa (ul. Kościuszki 15)
  Powiat
•  Załatwianie spraw w Starostwie
•  Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich
•  Przetargi
•  Majątek Powiatu
•  Organizacje pozarządowe na terenie Powiatu
•  Konsultacje aktów prawa miejscowego
•  Ochrona Zdrowia
  Finanse Powiatu
•  Budżet powiatu na 2015 rok
•  Wieloletnia Prognoza Finansowa
•  Sprawozdawczość budżetowa
•  Uchwały Regionalnej Izby Obrachunkowej
  Prawo lokalne
•  Statut
•  Regulamin Organizacyjny Starostwa
•  Akty prawa miejscowego
•  Strategia rozwoju
•  Plan Rozwoju Lokalnego
•  Wieloletni Plan Inwestycyjny
•  Inne
  Informacje
•  Aktualności
•  Nabór pracowników
•  Niepublikowane w BIP
•  Archiwum
•  Elektroniczne udostępnienienie przepisów prawa
•  Informacje o dokonanych zgłoszeniach budowlanych
  Oświadczenia Majątkowe
•  Oświadczenia Radnych
•  Oświadczenia Członków Zarządu
•  Oświadczenia Sekretarz i Skarbnik
•  Oświadczenia Dyrektorów Jednostek Powiatu
•  Oświadczenia Kierowników Wydziałów Starostwa Powiatowego
•  Oświadczenia osób wydających decyzje w imieniu Starosty
•  Oświadczenia radnych na dwa miesiące przed upływem kadencji
•  Oświadczenia majątkowe Radnych składane w terminie 30 dni od daty ślubowania
  Wybory 2014
•  Wyniki wyborów
•  Harmonogram dyżurów Powiatowej Komisji Wyborczej w Wągrowcu
•  Obwieszczenie Starosty Wągrowieckiego
•  Okręgi wyborcze i liczba radnych
•  Kodeks wyborczy i kalendarz wyborczy
•  Informacje o tworzeniu komitetów wyborczych
•  Informacje o zgłaszaniu list kandydatów na radnych w wyborach do rad powiatów
•  Komunikaty Komisarza Wyborczego w Pile
•  Harmonogram dyżurów i komunikaty Powiatowej Komisji Wyborczej w Wągrowcu
  Wybory 2010
•  Obwieszczenie Starosty z dnia 1 października 2010r.
•  Kalendarz wyborczy
•  Komunikaty Komisarza Wyborczego w Pile
•  Skład Powiatowej Komisji Wyborczej
•  Harmonogram dyżurów Powiatowej Komisji Wyborczej
•  Uchwały PKW
•  Obwieszczenie Powiatowej Komisji Wyborczej z dnia 4 listopada 2010 roku
•  Wyniki wyborów samorządowych 2010
  SPRAWY W STAROSTWIE
•  SPRAWY
•  Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Pomoc
Statystyki

9150145
od 16 czerwca 2003 r.
Powiatowe jednostki organizacyjne » Służby, inspekcje i straże » Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego Wersja do druku

Regulamin organizacyjny
 

REGULAMIN ORGANIZACYJNY
POWIATOWEGO INSPEKTORATU NADZORU BUDOWLANEGO

§1

 Regulamin Organizacyjny Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego, określa wewnętrzną strukturę oraz zasady organizacji pracy Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Wągrowcu.

1. Ilekroć w regulaminie jest mowa o:

           a)      Inspektoracie - należy przez to rozumieć Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego.

           b)     Powiatowym Inspektorze - należy przez to rozumieć Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego. 


§2 

Inspektorat działa na podstawie:

           a)      odpowiednich przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo Budowlane(Dz. U. Nr 89, poz. 414, z 1996 r. Nr 100, poz. 465, Nr 106, poz. 496 i Nr 146, poz. 680, z 1997 r. Nr 88, poz. 554 i Nr 111, poz. 726 oraz z 1998 r. Nr 22, poz. 118 i Nr 106, poz. 668).

           b)     niniejszego regulaminu.

§3

    1.      Inspektorat jest urzędem powiatowego nadzoru budowlanego, wchodzącym w skład zespolonej administracji powiatowej, obsługującym Powiatowego Inspektora.
    2.   Inspektorat realizuje zadania nadzoru budowlanego na obszarze powiatu wągrowieckiego.

§4

1. Powiatowy Inspektor kieruje pracą Inspektoratu.

2. Powiatowy Inspektor sprawuje nadzór nad:

          a)      działalnością inspekcyjną, polegającą na wykonywaniu inspekcji terenowej w zakresie prawidłowości przebiegu procesu budowlanego i utrzymania obiektów budowlanych,

          b)     postępowaniami administracyjnymi,

          c)      postępowaniami egzekucyjnymi,

          d)     postępowaniami wyjaśniającymi w sprawach przyczyn katastrof budowlanych,

          e)      prawidłowym współdziałaniem z organami administracji architektoniczno-budowlanej i organami kontroli państwowej,

          f)       obsługą prawną Inspektoratu,

          g)      kontrolą wewnętrzną w Inspektoracie,

          h)      zapewnieniem przestrzegania przepisów o tajemnicy państwowej i służbowej,

          i)        przestrzeganiem przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy,

          j)       gospodarowaniem mieniem Inspektoratu.

§5 

1.      Do wyłącznej kompetencji Powiatowego Inspektora należy:

        a)      ustalanie regulaminów wewnętrznych komórek organizacyjnych Inspektoratu,

        b)     zatwierdzanie planów kontroli,

        c)      podejmowanie decyzji o przeprowadzeniu kontroli doraźnej,

        d)     udzielanie imiennych upoważnień do wykonywania inspekcji terenowej,

        e)      wyłączanie kontrolera z postępowania kontrolnego,

        f)       udzielanie imiennych upoważnień pracownikom Inspektoratu do podpisywania decyzji administracyjnych i postanowień,

        g)      udzielanie upoważnień do reprezentowania Powiatowego Inspektora w postępowaniu przed sądami powszechnymi,

        h)      występowanie do Wojewody z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie odpowiedzialności zawodowej w budownictwie,

        i)        zawieranie i rozwiązywanie umów o pracę z pracownikami Inspektoratu, dokonywanie przeszeregowań i awansów pracowników, ustalanie wysokości dodatków.

2. Powiatowy Inspektor może powoływać stałe lub doraźne zespoły opiniodawcze i doradcze, określając cel ich powołania, skład osobowy oraz zakres zadań i tryb działania.

3. Podczas nieobecności Powiatowego Inspektora zastępuje go wskazany pracownik Inspektoratu, z wyłączeniem kompetencji, o której mowa w §5, ust. 1, pkt. a), i).

§6 

     Powiatowy Inspektor podpisuje:

        a)      decyzje administracyjne i postanowienia,

        b)     akty prawa wewnętrznego,

        c)      wystąpienia i sprawozdania kierowane do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego,

        d)     wystąpienia kierowane do organów administracji rządowej i publicznej,

        e)      odpowiedzi na skargi i wnioski.

§7

      W skład Inspektoratu wchodzą wieloosobowe lub jednoosobowe stanowiska ds.:

        a)      Inspekcji (SI),

        b)      Orzecznictwa i obsługi prawnej (SO),

        c)      Organizacyjno-administracyjnych (S.A). 

§8 

1.      Do zakresu działania stanowiska ds. inspekcji należy w szczególności:

        a)      prowadzenie działalności inspekcyjnej w zakresie prawidłowości przebiegu procesu budowlanego i utrzymania obiektów budowlanych,

        b)     prowadzenie postępowań wyjaśniających przyczyny i okoliczności powstania katastrofy budowlanej,

        c)      wykonywanie innych zadań zaleconych przez Powiatowego Inspektora.

2. Wieloosobowym stanowiskiem ds. inspekcji kieruje pracownik wyznaczony przez powiatowego Inspektora.

3. Kierujący stanowiskiem:

        a)      opracowuje projekty planów inspekcji, o których mowa w ust. 1, pkt. a)

        b)     przygotowuje okresowe sprawozdania z działalności stanowiska wraz z wnioskami wynikającymi z przeprowadzonych inspekcji w terminach wyznaczonych przez wiatowego inspektora.

4. Podczas nieobecności kierującego stanowiskiem zastępuje go wskazany przez niego pracownik.
 

§9
 

1.      Do zakresu działania stanowiska ds. orzecznictwa i obsługi prawnej należy w szczególności:

        a)      prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie Powiatowego Inspektora,

        b)     prowadzenie postępowań egzekucyjnych,

        c)      obsługa prawna Powiatowego Inspektora i Inspektoratu,

        d)     wykonywanie innych zadań zleconych przez Powiatowego Inspektora.

2. Wieloosobowym stanowiskiem ds. orzecznictwa i obsługi prawnej kieruje pracownik wyznaczony przez Powiatowego Inspektora.

3. Kierujący stanowiskiem:

        a)      opracowuje projekty planów inspekcji, o których mowa w ust. 1, pkt. a),

        b)     przygotowuje okresowe sprawozdania z działalności stanowiska wraz z wnioskami wynikającymi z tej działalności w terminach wyznaczonych przez Powiatowego Inspektora.

4. Podczas nieobecności kierującego stanowiskiem zastępuje go wskazany przez niego pracownik.

§10

     Do zakresu działań stanowiska ds. organizacyjno-administracyjnych należy obsługa organizacyjna i administracyjna Inspektoratu, a w szczególności:

        a)      prowadzenie kancelarii ogólnej i archiwum zakładowego,

        b)     zapewnienie właściwego obiegu dokumentów,

        c)      gospodarka sprzętowa,

        d)     obsługa sekretariatu,

        e)      prowadzenie rejestrów określonych w instytucji kancelaryjnej,

        f)       wykonywanie innych zadań zleconych przez Powiatowego Inspektora.

§11

    1.      Do pracowników Inspektoratu mają zastosowanie przepisy:

        a)      ustawy z dnia 16 września 1982 r. O pracownikach urzędów państwowych (Dz. U. Nr 31, poz. 214, z póź. zm.),

        b)     Kodeksu pracy( Dz. U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94),

        c)      Ustawy z dnia 5 lipca 1996 r. O służbie cywilnej (Dz. U. Nr 89, poz. 402, z póź. zm.),

        d)     Regulamin pracy.

    2. Powiatowy Inspektor określi:

        a)      regulamin pracy Inspektoratu,

        b)     regulaminy wewnętrzne komórek organizacyjnych Inspektoratu.


Informację wytworzył: PINB, Data wytworzenia: (brak danych), Wprowadził do systemu: Łukasz Lemanski, Data wprowadzenia: 2003-07-08 15:05:21, Zatwierdził do publikacji: Łukasz Lemanski, Data publikacji 2003-07-08 15:17:19, Ostatnia zmiana: 2009-07-06 14:45:31, Historia zmian, Ilość wyświetleń: 3157