Miejsce załatwienia sprawy Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa (pokój 209) tel. 067 2680 537.
Wymagane dokumenty Wniosek o przyznanie środków z budżetu państwa na pokrycie kosztów likwidacji szkód w lesie.
Opłaty Opłata skarbowa za wydanie decyzji 10,00 zł, na konto Urzędu Miejskiego w Wągrowcu; nr konta: Bank Pekao SA I O/Wągrowiec 10 1240 6609 1111 0010 4233 1804 (dowód wpłaty należy dołączyć do wniosku), zgodnie z art. 1, art. 8 ust. 1 (na podst. załącznika do ustawy cz. I ust. 53) ustawy z dnia 16.11.2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. poz. 1282 z 2012r. z późn. zm.).
Termin załatwienia sprawy Zgodnie z art. 35 Kodeksu postępowania administracyjnego sprawy są załatwiane niezwłocznie (w terminie nie dłuższym niż 30 dni, a w przypadku szczególnie skomplikowanym nie dłużej niż 60 dni).
Tryb odwoławczy Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Pile za pośrednictwem Starosty Wągrowieckiego, w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.
Inne wskazówki, uwagi Właściciele lasów mogą otrzymywać środki na pokrycie kosztów likwidacji szkód w lesie w przypadku braku możliwości ustalenia sprawcy szkody w lasach, powstałej w wyniku oddziaływania gazów i pyłów przemysłowych oraz w przypadku pożarów lub innych klęsk żywiołowych spowodowanych czynnikami biotycznymi albo abiotycznymi, zagrażających trwałości lasów. Koszty te dotyczą zagospodarowania i ochrony, które związane są z odnowieniem bądź przebudową drzewostanu.
Podstawa prawna Art. 12 ust. 1 i ust 2 pkt. 2 ustawy z dnia 28 września 1991r. o lasach (t.j. Dz.U. z 2011r. Nr 12, poz. 59 ze. zm.). Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz.U. poz. 267 z 2013r. z późn. zm.). |