Miejsce załatwienia sprawy Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa (pokój 209) tel. 26 80 537
Wymagane dokumenty Wniosek o wydanie pozwolenia powinien zawierać:
1. Oznaczenie prowadzącego instalację, jego adres zamieszkania lub siedziby;
2. Adres zakładu, na którego terenie prowadzona jest eksploatacja instalacji;
3. Informacja o tytule prawnym do instalacji;
4. Informacje o rodzaju instalacji, stosowanych urządzeniach i technologiach oraz charakterystykę techniczną źródeł powstawania i miejsc emisji;
5. Ocenę stanu technicznego instalacji;
6. Informację o rodzaju prowadzonej działalności;
7. Opis zakładanych wariantów funkcjonowania instalacji;
8. Blokowy (ogólny) schemat technologiczny wraz z bilansem masowym i rodzajami wykorzystywanych materiałów, surowców i paliw, istotnych z punktu widzenia wymagań ochrony środowiska;
9. Informacje o energii wykorzystywanej lub wytwarzanej przez instalację;
10. Wielkość i źródła powstawania albo miejsca emisji – aktualnych i proponowanych – w trakcie normalnej eksploatacji instalacji oraz w warunkach odbiegających od normy, w szczególności takich jak rozruch i wyłączenia;
11.Iinformację o planowanych okresach funkcjonowania instalacji w warunkach odbiegających od normalnych;
12. Informację o istniejącym lub przewidywanym oddziaływaniu emisji na środowisko;
13. Wyniki pomiarów wielkości emisji z instalacji, jeżeli przeprowadzanie pomiarów było wymagane;
14. Zmiany wielkości emisji, jeżeli nastąpiły po uzyskaniu ostatniego pozwolenia dla instalacji;
15. Planowane działania, w tym wyszczególnienie środków technicznych mających na celu zapobieganie lub ograniczanie emisji, a jeżeli działania mają być realizowane w okresie, na który ma być wydane pozwolenie – również proponowany termin zakończenia tych działań;
16. Proponowane procedury monitorowania procesów technologicznych istotnych z punktu widzenia wymagań ochrony środowiska, w szczególności pomiaru lub ewidencjonowania wielkości emisji;
17. Deklarowany termin i sposób zakończenia eksploatacji instalacji lub jej oznaczonej części, niestwarzający zagrożenia dla środowiska, jeżeli zakończenie jest przewidywane w okresie, na który ma być wydane pozwolenie;
17a. Deklarowany łączny czas dalszej eksploatacji instalacji, jeżeli ma ona wpływ na określenie wymagań ochrony środowiska oraz deklarowany sposób dokumentowania czasu tej eksploatacji;
17b. Deklarowany termin oddania instalacji do eksploatacji w przypadku określonym w art. 191a ustawy;
18. Czas, na jaki wydane ma być pozwolenie;
19. Czas pracy źródeł powstawania i miejsc wprowadzania gazów lub pyłów do powietrza w ciągu roku;
20. Określenie wprowadzanych do powietrza rodzajów i ilości gazów lub pyłów przypadających na jednostkę wykorzystywanego surowca, materiału, paliwa lub powstającego produktu;
21. Opis terenu w zasięgu pięćdziesięciokrotnej wysokości najwyższego miejsca wprowadzania gazów lub pyłów do powietrza, z uwzględnieniem obszarów poddanych ochronie na podstawie przepisów ustawy o ochronie przyrody oraz ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o uzdrowiskach i lecznictwie uzdrowiskowym (Dz.U. Nr 23, poz. 150 z późn. zm.);
22. Określenie aerodynamicznej szorstkości terenu;
23. Aktualny stan jakości powietrza;
24. Określenie warunków meteorologicznych,
25. Wyniki obliczeń stanu jakości powietrza, z uwzględnieniem metodyk modelowania, o których mowa w art. 12, wraz z graficznym przedstawieniem tych wyników.
Do wniosku o wydanie pozwolenia należy dołączyć:
1. Dokumenty potwierdzające, że wnioskodawca jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym, jeżeli prowadzący instalację nie jest osobą fizyczną
2. Streszczenie wniosku sporządzone w języku niespecjalistycznym
3. Oświadczenie o rodzaju prowadzonej działalności – celem ustalenia wysokości opłaty skarbowej za wydanie pozwolenia (druk oświadczenia do pobrania poniżej.
Opłaty
Do wniosku należy załączyć dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej. W związku z prowadzoną działalnością gospodarczą opłata skarbowa wynosi 2 011,00 zł lub 506,00 zł w związku z działalnością gospodarczą prowadzoną przez podmioty prowadzące działalność wytwórczą w rolnictwie, mikroprzedsiębiorców oraz małych i średnich przedsiębiorców lub 506,00 zł od pozostałych wg części III ust. 40 pkt. 3 załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. 2012, poz. 1282 z późn. zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 września 2007r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej (Dz. U. z 2007 Nr 187, poz. 1330).
Termin załatwienia sprawy
Zgodnie z art. 35 kpa sprawy są załatwiane niezwłocznie (w terminie nie dłuższym niż 30 dni, a w przypadku szczególnie skomplikowanym nie dłużej niż 60 dni).
Tryb odwoławczy
Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Pile za pośrednictwem Starosty Wągrowieckiego, w terminie czternastu dni od daty otrzymania decyzji.
Inne wskazówki, uwagi
Zgodnie z przepisami powołanej powyżej ustawy o opłacie skarbowej – obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku o wydanie pozwolenia. Zapłaty opłaty skarbowej dokonuje się gotówką w kasie organu podatkowego – tj. w kasie Urzędu Miasta Wągrowca. Opłaty można dokonywać również bezgotówkowo na rachunek właściwego organu podatkowego tj. Urząd Miasta Wągrowca.
Nr konta – 10 1240 6609 1111 0010 4233 1804.
Wszelkie dokumenty przedłożone w formie kserokopii winny być potwierdzone „za zgodność z oryginałem”.
Podstawa prawna
art. 180 ust. 3, art. 180a, art. 181, art. 183, art. 184 i art. 378 ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska / Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150, z późn. zm./
Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2013r., poz. 267 z późn. zm.) |