Podstawa prawna: Ustawa z dnia 10 kwietnia 2003r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz. U. Nr 80 z 2003r., poz. 721 ze zmianami)
NIEZBĘDNY FORMULARZ
: wniosek (do pobrania na stronie www.bip.wagrowiec.pl)
UWAGA: z wnioskiem może wystąpić jedynie właściwy zarządca drogi
I. WYMAGANE DOKUMENTY
1. Mapa w skali co najmniej 1:5000 przedstawiająca proponowany przebieg drogi, z zaznaczeniem terenu niezbędnego dla obiektów budowlanych oraz istniejące uzbrojenie terenu – 3 egz.
2. Analiza powiązania drogi z innymi drogami publicznymi.
3. Mapy zawierające projekty podziału nieruchomości, sporządzone zgodnie z odrębnymi przepisami – 5 egz.
4. Określenie zmian w dotychczasowej infrastrukturze zagospodarowania terenu.
5. Cztery egzemplarze projektu budowlanego wraz z zaświadczeniem, o którym mowa w art. 12 ust. 7 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2006r nr 156, poz. 1118 z późn. zm.) aktualnym na dzień opracowania projektu.
6. W przypadku obiektów zakładów górniczych oraz obiektów usytuowanych na terenach zamkniętych i terenach, o których mowa w art. 82 ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane, postanowienie o uzgodnieniu z organem administracji architektoniczno – budowlanej, o którym mowa w art. 82 ust. 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. – Prawo budowlane, projektowanych rozwiązań w zakresie:
· linii zabudowy oraz elewacji obiektów budowlanych projektowanych od strony dróg, ulic, placów i innych miejsc publicznych,
· przebiegu i charakterystyki technicznej dróg, linii komunikacyjnych oraz sieci uzbrojenia terenu, wyprowadzonych poza granice terenu zamkniętego, portów morskich i przystani morskich, a także podłączeń tych obiektów do sieci użytku publicznego;
7. Opinie:
· ministra właściwego do spraw zdrowia – w odniesieniu do inwestycji lokalizowanych w miejscowościach uzdrowiskowych, zgodnie z odrębnymi przepisami;
· dyrektora właściwego urzędu morskiego – w odniesieniu do obszarów pasa technicznego, pasa ochronnego, morskich portów i przystani;
· właściwego organu nadzoru górniczego – w odniesieniu do terenów górniczych;
· dyrektora właściwego regionalnego zarządu gospodarki wodnej – w odniesieniu do inwestycji obejmujących wykonanie urządzeń wodnych oraz w odniesieniu do wykonywania obiektów budowlanych lub robót na obszarach bezpośredniego zagrożenia powodzią;
· dyrektora właściwej regionalnej dyrekcji Lasów Państwowych – w odniesieniu do gruntów leśnych stanowiących własność Skarbu Państwa, będących w zarządzie Lasów Państwowych;
· właściwego wojewódzkiego konserwatora zabytków – w odniesieniu do dóbr kultury chronionych na podstawie odrębnych przepisów;
· właściwego zarządcy infrastruktury kolejowej – w odniesieniu do linii kolejowej;
· innych organów wymaganych przepisami szczególnymi.
8. Wymagane przepisami odrębnymi decyzje administracyjne.
9. Opinie właściwych miejscowo zarządu województwa, zarządu powiatu oraz wójta (burmistrza, prezydenta miasta).
II. WYSOKOŚĆ OPŁAT
Starosta w odniesieniu do dróg gminnych i powiatowych wydaje decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej na wniosek właściwych zarządców tych dróg, którzy na podstawie art. 7 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz. 1635 z 2006r.) są zwolnieni z opłaty skarbowej.
III. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Zgodnie z art. 11a ust. 3 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 80 poz.721 ze zmianami) decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej wydaje sięw terminie 90 dni od dnia złożenia wniosku.
IV. FORMA ZAŁATWIENIA SPRAWY
Decyzja
V. MIEJSCE ZŁOŻENIA I ODEBRANIA DOKUMENTÓW
Starostwo Powiatowe ul. Kościuszki 15 Wągrowiec, pokój nr 3, tel. 067 26 80 542
VI. SPRAWĘ PROWADZI I INFORMACJI UDZIELA
Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami, pokój nr 3, tel. 067 26 80 542
PRZYJMOWANIE INTERESANTÓW:
poniedziałek 8:00 – 16:00
wtorek – piątek 8:00 – 14:00